Les Comunicacions Unificades com a Servei o UCaaS constitueixen una tecnologia emergent que ràpidament ha captat l’atenció del món de les empreses. De fet, la demanda global de solucions UCaaS experimentarà un important augment durant els propers 8 anys, principalment per part d’aquelles empreses que estan interessades en millorar l’eficiència dels seus processos.
L’últim informe elaborat per Transparency Market Research sota el títol Unified Communication as a Service (UCaaS) Market – Latest Research Report Announced (2016-2024) estima que el valor del mercat global d’UCaaS, fixat en 8.230 bilions de dòlars el 2015, mantindrà un creixement anual del 29,4% durant els propers 8 anys fins arribar a una xifra aproximada de 79.300 bilions de dòlars a finals de lany 2024.
Els serveis integrats revaldran sobre els serveis independents
L’adopció de solucions UCaaS ja va liderar el mercat el 2015, i s’estima que continuarà fent-ho fins l’any 2024. La raó principal és la creixent adopció de telefonia IP a tot el món. Juntament amb això, la reducció de costos i els continus avenços en les plataformes de comunicació basades en el núvol, constitueixen factors determinants per a aquesta prevalença d’UCaaS sobre els serveis independents. Pel que respecta a models d’entrega, si bé els serveis independents van liderar el mercat d’UCaaS el 2015, sespera que de cara el 2024 els ingressos generats pels serveis integrats els superin, bàsicament degut a la creixent demanda de serveis integrats per part de les empreses.
Els Estats Units continuarà liderant el mercat d’UCaaS, però la regió Àsia-Pacífic creixerà a més velocitat
A l’igual que al 2015, la regió d’Amèrica del Nord continuarà liderant els ingressos del mercat global d’UCaaS durant el període 2016-2024. De fet, és probable que la demanda augmenti en els propers anys, donat que els proveïdors estan invertint en sectors clau com béns de consum, banca, serveis financers i assegurances, telecomunicacions, transport, entre daltres. No obstant, serà la regió Àsia-Pacífic la que experimenti un creixement més accelerat. Una de les raons clau és l’augment de població que parla anglès, fet que estimula la instal·lació de contact centers.
D’altra banda, factors com l’augment d’smartphones i tauletes; la mà d’obra abundant i més barata; i el ràpid creixement d’economies com l’índia o la xinesa, que impulsarà l’establiment de multinacionals, augmentaran la necessitat d’UCaaS per mantenir-se connectats amb la seu.